Inbjudan till Veteranombudskonferens i Stockholm den 9-10 november |
|
SVENSKA FRIIDROTTSFÖRBUNDET
Veterankommittén/Ivar Söderlind
Gökropsvägen 5 B, 906 51 UMEÅ
Tel 090/786 54 57 eller 77 51 68
Email: ivar.soderlind@soc.umu.se
Svenska Friidrottsförbundets Veterankommitté inbjuder till
Veteranombudskonferens på Hotell Mörby den 9-10 november
Målgrupp:
Konferensen vänder sig i första hand till distriktens veteranombud. Förutom veteranombudet ser vi gärna att distrikten deltar med ytterligare en eller flera personer som är verksamma inom veteranfriidrotten.
Tid:
Konferensen startar kl 11.30 lördagen den 9 november och beräknas vara avslutad kl 15.00 söndagen den 10 november kl 15.00.
Plats:
Hotell Mörby, Patienthotellet, Danderyds Sjukhus, Kevinge Strand 1 B, Danderyd. Tel 08/622 90 00.
Tag tunnelbanan från Stockholm Central mot Mörby Centrum. Avstigning vid hållplatsen Danderyds Sjukhus, en station före Mörby Centrum.
Konferensledning:
SFIF:s Veterankommitté: Torsten Carlius, Lena Skymne, Elisabet Ekborg, Karl-Gustav Holmgren och ledning: Ivar Söderlind.
Konferensavgift:
Avgiften är 1200 kronor och inkluderar kost samt logi i dubbelrum (tillägg för enkelrum 350 kronor). Avgiften inbetalas samtidigt med anmälan på postgiro 4649396-1, Svenska Friidrottsförbundet, Veterankommittén, Helsingborg.
Anmälan:
Anmälan skall vara Ivar Söderlind tillhanda snarast och senast den 21 oktober (se adress ovan)
Övrigt:
Frågor och övriga upplysningar erhålles av Ivar Söderlind.
PRELIMINÄRT PROGRAM
Lördag 9 november
11.30 Samling och inledning
12.00 Lunch
13.00 Avstämning av Veterankommitténs arbete*
15.00 Kaffe
15.30 Frågor väckta vid Veterantinget i Sundsvall 2002 och vid Veteranträffen vid VEM i Potsdam
16.00 Veteranstatistik och regelfrågor
16.30 Tävlingsprogram
17.00 Tid för egen motion
20.00 Middag med social samvaro
Söndag 10 november
09.00 Avstämning av distriktens veteranverksamhet*
10.30 Kaffe
10.45 Avstämning av distriktens veteranverksamhet, fortsättning*
12.00 Lunch
13.00 Internationell veteranfriidrott (EVAA, WMA, kommande mästerskap, gemensamma resor etc)
14.30 Summering
15.00 Avslutning och kaffe
* Under dessa rubriker inryms diverse aktuella frågor som målsättningar, organisation, administration, arbetsuppgifter, ekonomi, informationsorgan, hemsidor, massmediabevakning, veteranrekrytering etc.